2011. december 23.

Felmérés a nonprofitokat támogató lakossági adományozásról

2011 októberében a Magyar Adományozói Fórum megkérdezett hét nonprofit szervezetet - a Baptista Szeretetszolgálatot, a Bátor Tábor Alapítványt, a Magyar Vöröskeresztet, az Ökumenikus Segélyszervezetet, a United Way Magyarországot, a Unicefet és a WWF-et - arról, hogy milyen lehetőségek állnak a nonprofitok rendelkezésére a lakossági pénzbeli és természetbeni támogatások bevonására.

A szezonalitást tekintve annak ellenére, hogy a megkérdezett civilek fele évente több alkalommal, vagy akár folyamatosan és aktívan foglalkozik lakossági támogatások gyűjtésével, a tapasztalatok szerint még mindig a nagy katasztrófák és a karácsonyi ünnepek alatt a legfogékonyabb a magyar lakosság az adománygyűjtő felhívásokra.

Mivel a támogatások túlnyomó részét a pénzbeli adományok teszik ki, a szervezetek számos lehetőséget nyújtanak támogatóiknak ezek minél kényelmesebb eljuttatására. A kutatásban résztvevő mindegyik szervezetnél van mód a legnépszerűbbnek számító bankszámlára utalásra, és az 1%-os felajánlásra. Szintén széles körben elterjedt a csekken történő befizetés, valamint az ennél némileg ritkábban előforduló személyes befizetések és az online adományozás. Sms-ben vagy önálló adományvonal hívásával felajánlható támogatási lehetőséggel jelenleg még csak elvétve találkozhatunk.

A kutatás a sikeres adománygyűjtés fő tényezőit is számba vette. A legtöbb esetben a szervezetek úgy gondolják, hogy a sikeres adománygyűjtés kulcsa maga az ügy.

Emellett sok fontos tényező játszhat szerepet, a hatékony kommunikációtól kezdve a személyes érintettségen, a szervezet hitelességén, az emberek megközelítésén át, a transzparenciáig. A transzparenciát elsősorban a folyamatos visszacsatolás lehetősége, a megbízhatóság, és a médianyilvánosság biztosítása garantálja egy-egy gyűjtés alkalmával. A szervezetek egyetértettek abban is, hogy egy profi adományszervező nagyon sokat segíthet, de az elérhető eredmények szoros összefüggésben vannak a gazdasági helyzettel, valamint a szervezet tevékenységével is.

Az elmúlt 5-10 év adománygyűjtő tevékenységének, tendenciáinak összefoglalásakor a legtöbb szervezet úgy gondolja, hogy az elmúlt években megnőtt az adománygyűjtők száma Magyarországon, ráadásul ezzel párhuzamosan a kedvezőtlen gazdasági helyzet is nehezíti a lakossági források bevonását. Megfigyelhető, hogy az ismeretlen ügyek iránt bizalmatlanok az emberek, ami hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen adományoznak tudatosan.

A HÍR FOLYTATÁSA >>

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...