2013. május 20.

Az egész éves jelenlét a kulcs


Az 1 százalékos felajánlások összértékének csökkenése jellemezte az utóbbi éveket, így a civil szervezeteknek egyre hatékonyabban kell kommunikálniuk a potenciális szja felajánlók felé. 

Az 1 százalékos torta az idén vélhetően nem, vagy csak kis mértékben zsugorodik tovább, és többnyire ugyanazok a civil szervezetek folytatnak majd aktív kommunikációs kampányt, akik eddig is sikerrel szálltak ringbe az 1 százalékért.

Magyarországon immár 16 éve működik az a rendszer, amelyben az adózók felajánlhatják személyi jövedelemadójuk 1+1 százalékát az erre jogosult civil szervezeteknek és egyházaknak. "Az utóbbi években, főleg az szja kulcsok mérséklődése miatt, egyre csökkent a felajánlások értéke. 2012-ben a civil 1 százalék felajánlások összességében 21,5 százalékkal értek kevesebbet, amit nem tudott ellensúlyozni a felajánlók számának minimális bővülése sem" - mondja Miha Tamás, civilkommunikációs szakértő.

Tavaly is jellemzően a súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő gyerekekkel és felnőttekkel, a gyerekek szociális ellátásával foglalkozó, ezen kívül állatmenhelyeket működtető szervezetek gyűjtötték a legtöbbet. Érdekesség, hogy az 1 százalékos torta radikális zsugorodása ellenére egyes helyi állatvédők és iskolai alapítványok is szép növekedést tudtak elérni. Az iskolai alapítványok a finanszírozás átalakulása miatt kialakult nehéz anyagi helyzetben érezhetően aktívabban kampányolnak most is, így ebben az évben még több 1 százalékos forráshoz juthatnak.

2013 - digitális áttörés az 1 százalékos civilkommunikációban

"Idén az 1 százalékos civil kampányoknál már egyértelműen az online felé billen a mérleg" - teszi hozzá Miha Tamás. - "A tavaly még elkötelezett offline hirdető szervezetek közül is egyre többen adják be a derekukat, részben vagy egészben digitális kampánystratégiát választva. Önmagában persze az nem elég, ha van egy Facebook oldalunk és megérzéseinkre hagyatkozva posztolni kezdünk. Hatékony kommunikációról csak akkor beszélhetünk, ha nem ágyúval lövünk verébre, azaz a legkisebb költségráfordítással érjük el a célközönséget. A végén az az igazi nyertes, aki erre a szakmai kihívásra a legjobb megoldást választja. Nem véletlen, hogy a közkedvelt témák mellett az 1 százalék felajánlások nagy része egyre kevesebb szervezet javára koncentrálódik. Ők azok, akik általános forrásteremtési stratégiájuk részeként szakmai tudatossággal építik fel 1 százalékos kampányaikat." Az eredmények az 1 százalék kapcsán is többségében azokat a szervezeteket igazolják, amelyek hosszú távon gondolkodnak, és nem csak a tavaszi, szűken értelmezett kampányidőszakban aktívak, hanem egész évben. A fejlett polgári társadalmakban egyértelműen eredményes forrásteremtési stratégia, ha egy civil szervezet főleg stabil támogatói kör kialakítására törekszik, így több lábon állva, elsősorban a tervezhető magánadományokból biztosítja a forrást működéséhez.

Forrás: ArvaliGroup

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...